Producenci samochodów staraj± siê rozwi±zaæ problem z coraz bardziej rygorystycznymi normami emisji CO2. Ford np. pracuje nad gam± nowych silników ma³olitra¿owych. Chocia¿ szef sprzeda¿y Forda Jürgen Stackmann powiedzia³, ¿e Ford nale¿y w Niemczech do producentów z najni¿szymi emisjami CO2, firma pracuje ju¿ nad dalszym obni¿aniem emisji dwutlenku wêgla. Producent skupia siê przede wszystkim na pracy nad ma³olitra¿owymi silnikami. Informacje potwierdzi³ dla niemieckiego serwera Automobilwoche szef rozwoju Forda w Niemczech Jens Ludman. Wed³ug nieoficjalnych informacji najpierw pojawi siê do³adowany 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemno¶ci 1,6 l. Jednostka ma zast±piæ aktualn± generacjê wolnoss±cych silników o pojemno¶ci 2,0 i 2,3 l. Oprócz benzynowej jednostki powstanie tak¿e wersja mog±ca spalaæ bioetanol. Cena wersji FlexiFuel ma byæ o ok. 3 tys. euro wiêksza. Nowy silnik 1,6 l ma trafiæ na rynek ju¿ w przysz³ym roku na wiosnê i pojawi siê pod mask± kilku ró¿nych modeli. Ford od lata zaoferuje w Niemczech now± 6-stopniow± skrzyniê biegów. Przek³adnia za dop³at± ok. 2 tys. euro oferowana bêdzie w modelu Ford Mondeo z dieslem o mocy 96 kW (130 KM). Pó¼niej nowa skrzynia biegów pojawi siê tak¿e w po³±czeniu z benzynowym silnikiem 2,3 l Mazdy. Ford pracuje tak¿e nad dwusprzêg³ow± skrzyni± biegów, która powinna trafiæ do koncernowych samochodów ju¿ w przysz³ym roku. Tekst zaczerpniêty z: http://img401.imageshack.us/img401/6941/logoer1.gif