foka z komisu - rozterki napaleñca na swoje pierwsze auto 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam, podzielê siê z wami moimi spostrze¿eniami nt. forda focusa. Upar³em siê na ten samochód i dzisiaj na próbê pojecha³em z bratem do Poznania po komisach. Tak ¿eby zobaczyæ co jest grane. Pierwsze auto - Foka 2001 sedan, diesel, 85 tys przebieg, 24 ty¶ z³. W ¶rodku czy¶ciutko ¿e a¿ mdli. Otwieram maskê i szok. Tak czysto to nie mam nawet w ³azience. My¶lê sobie po....jeba³o kogo¶. Czystszych nie ma nawet w salonie. Podchodzi kole¶, sciemnia na ca³ego wiêc ja do niego z tekstem. "Podoba mi siê, chcê go kupiæ, ale jedziemy do serwisu forda". I wiecie co mi powiedzia³? - "nie mogê bo jestem tutaj sam, nie mam komu zostawiæ komisu!!!" Drugi komis - Foka hatchback, 2000 rok, diesel,158 ty¶ przebieg, 22,800 cena. Podchodzi kole¶ i mi wali od razu ¿e auto super ale nie wie dok³adnie z jakiego kraju !!!!!!. Ja mu o sprawdzeniu w serwisie to on mi na to ¿e luz tylko muszê ubezpieczyæ auto i mogê pojechaæ gdzie tylko chcê.. Pomacha³em mu na do widzenia. Pe³en zniesmaczenia jedziemy sobie do innego komisu i widzê focusa, 2000 rok, przebieg, 115 ty¶, diesel, hatchback, czarny cena 23500. Podchodzi do mnie w³a¶ciciel ok 55 lat i mi wyci±ga jakie¶ papiery o serwisie, ¿e sprowadzi³ go z wczoraj z luksemburgu (fakt bo w necie jeszcze wczoraj go nie by³o). Oferuje sprawdzenie na stacji diagnostycznej. Z przodu na masce s± lekkie szramy, z ty³u te¿, szyby oryginalne. Silnik nie czyszczony, tapicerka te¿. Co o tym my¶licie.? W serwisie forda dowiedzia³em siê ¿e nie ma mo¿liwo¶ci ustalenia faktycznego przebiegu pojazdu, a sprawdzê poziom lakieru, silnik, geometriê kó³ równie¿ w innych stacjach. I mam do was pytanie? Na co szczególnie zwracaæ uwagê przy kupnie auta lub w tym moim przypadku.



Z mojej wiedzy to powiem tak : Widze ¿e dobrze reagujesz na wykrêcanie siê od sprawdzenie auta w serwisie. napewno lepiej pobródziæ siê troche przy oglêdzinach auta ni¿ potem przy jego naprawach... Nie bój siê zaj¿eæ pod spód auta i obstukaj... czy pod³oga siê nie sypie... Sprawdz okolice wszystkich uszczelek lekko je po odginaj i zobacz czy w ich okolicach nie ma korozji... sprawdz czy wszêdzie odstêpy miêdzy elementami blacharki s± równe... Dziêki temu bêdziesz wiedzia³ czy auto nie mia³o dzwona... Pos³uchaj jak chodzi silnik wewn±trz i z zewn±trz... Sprawdz adekwatno¶æ zu¿ycia czê¶ci np. kierownicy, lewarka zmiany biegów, foteli do stanu licznika dzi¶ czêsto siê zdarza ze przebiegi s± krêcone... Zajrzyj pod wyk³adziny np. bagarznika czy niema jakich¶ nie fabrycznych spawów i korozji. Najlepiej na pocz±tku dowiedz siê od w³a¶ciciela wszyskich informacji a potem sam skontroluj :) Spytaj czy bezwypadkowy, czy nale¿y jeszcze co¶ przy nim zrobiæ. i wszystkiego co chcesz wiedzieæ najpierw spytaj a potem sam sprawdz... Spróbuj przy ok 60 pu¶ciæ kierownice je¿eli ¶ci±ga na któr±¶ strone raczej auto prze¿y³o mocniejszy dzwon ale moze to tez byæ z³a geometria... No i to chyba tyle :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl