Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Tydzieñ temu kupi³em Fiata Sienê z 2000 roku (przebieg 77 tys. km) W zasadzie póki co nie stwierdzi³em z ni± powa¿niejszych problemów poza jednym. Otó¿ zauwa¿y³em ¿e w czasie jazdy na wprost kierownica jest troszkê przekrêcona w prawo, chocia¿ samochód jedzie prosto. Gdy przekrêcam kierownicê na prosto samochód zaczyna delikatnie zje¿d¿aæ na lewo. Tak jak pisa³em jest ona przekrêcona w bardzo niedu¿ym stopniu. Od razu sprawdzi³em luzy na kierownicy, ale nie stwierdzi³em wiêkszych, przy delikatnych ruchach i ko³a delikatnie sie przekrecaj± zgodnie z ruchem kierownicy. W je¼dzie nie przeszkadza to bardzo, aczkolwiek to dziwnie wygl±da, no i martwiê siê czy to nie jaka¶ powa¿na usterka. Od razu mówiê, ¿e nie wiem jak to wygl±da w Sienie, bo wcze¶niej je¼dzi³em CC 700, mo¿e tutaj to kwestia po prostu przestawienia kierownicy ? A mo¿e ¼le sprawdza³em te luzy ? Wyczyta³em, ¿e luzy s± wtedy, gdy ruszam kierownic±, a ko³a reaguj± na ten ruch z opó¼nieniem i ¿e maksymalny luz to "na 3 palce", czyli przekrêcam kierownicê "na 3 palce" od ustawienia 0 a ko³a siê jeszcze nie ruszaj±. Je¶li tak to mia³o wygl±daæ, to tak jak pisa³em u mnie luzów nie ma, bo ju¿ delikatne ruchy przenoszone s± na ko³a. Mam jeszcze drugie pytanie: czy w czasie du¿ych upa³ów, przy je¼dzie po mie¶cie ze spor± ilo¶ci± ¶wiate³ to normalne, ¿e czêsto w³±cza siê wiatrak silnika ? Moja Siena jest na gaz, a czyta³em, ¿e przy gazie mo¿e siê czê¶ciej przegrzewaæ. Bardzo proszê o pomoc w tych sprawach, z góry bardzo dziêkujê. Mo¿e kto¶ mia³ podobne problemy, albo byliby¶cie w stanie podaæ przyk³adowe ceny tego typu napraw ?? PLS HELP !! :/
Co do luzów zw³aszcza w przednim zawieszeniu i uk³adzie kierowniczym w miarê mo¿liwo¶ci wspieram siê wizyt± na stacji diagnostycznej. Posiadaj± tam tzw. szarpaki na których wyjd± wszelkie luzy. Op³ata symboliczna jedynie trzeba poprosiæ o test na tym urz±dzeniu na kanale.
Trochê siê dziwiê jak kupi³e¶ samochód nie widz±c, ¿e kierownica jest inaczej ustawiona do jazdy na wprost. Przecie¿ takie czy inne czynniki wizualne bij± po oczach na alarm.
Nie do koñca ¶wiadczy o czym¶ z³ym. Kto¶ mo¿e wymienia³ kierownice bo by³a zbyt wytarta z racji innego przebiegu ni¿ wskazuje licznik, poprzedni w³a¶ciciel mia³ spotkanie z np. krawê¿nikiem zmieniaj±c zbie¿no¶æ kó³ gdzie naprawa zosta³a dokonana prawid³owo, lecz nie do koñca fachowo. Innych czynno¶ci wymagaj±cych zdjêcia ko³a kierowniczego.
Diagnozowanie luzów na kierownicy na zasadzie "palcy" mia³o racjê bytu w uk³adach kierowniczych bez wspomagania, oraz uk³adów kierowniczych z typow± ¶limakow± przek³adni± kierownicz±. U Ciebie jest maglownica i to rz±dzi siê innymi swoimi prawami.
Druga sprawa to luzy na obci±¿onym i nie obci±¿onym zawieszeniu.
Osobi¶cie zawsze trzymam siê swoich wybranych serwisów i mechaników je¶li nie mogê sobie z czym¶ poradziæ. Tobie thomecheck1986 proponujê podobn± linie obrony. :D
czy w czasie du¿ych upa³ów, przy je¼dzie po mie¶cie ze spor± ilo¶ci± ¶wiate³ to normalne, ¿e czêsto w³±cza siê wiatrak silnika ?
Jak najbardziej tak...
Moja Siena jest na gaz, a czyta³em, ¿e przy gazie mo¿e siê czê¶ciej przegrzewaæ.
je¶li uk³ad ch³odzenia jest w pe³ni sprawny tzn. w³a¶ciwy poziom p³ynu, najlepiej nie samej wody, wydajna sprawna pompa wodna, nie jest zamulona ch³odnica, sprawny termostat.......nale¿y je¼dziæ bez obaw. Uk³ad ch³odzenia sobie poradzi.
[size=9:][ Dodano: 22-07-2007, 11:01 ][/size:]
LPG najbardziej daje o sobie znaæ w obrêbie g³owicy z racji wy¿szej temperatury spalania.
To, ¿e j± kupi³em nie zauwa¿ywszy od razu wady kierownicy zrzucam na karb mojej m³odo¶ci i "nieznania siê" na samochodach. Nie zauwa¿y³em tego gdy ogl±da³em j± przy sprzedawcy, a pó¼niej jecha³em po koleinach i na to zrzuci³em to przekrêcenie, my¶la³em, ¿e to chwilowe, no ale niestety takie nie jest. To dopiero pierwsze moje auto jakie wybiera³em sam, wiêc muszê przyznaæ, ¿e by³em "gor±c± g³ow±" co dobremu wyborowi nie s³u¿y, ale bêdê ju¿ bogatszy o nowe do¶wiadczenia. A wracaj±c do tematu bardzo bym prosi³ o odpowied¼ na dodatkowe pytanie: z jakimi kosztami móg³bym siê ewentualnie liczyæ przy naprawianiu tej kierownicy ? W najbli¿szych dniach wybiorê siê do odpowiedniego punktu, tylko jako¶ psychologicznie bym siê chcia³ nastawiæ. A je¶li dobrze zrozumia³em Twoj± odpowied¼ i je¶li dobrze sam dedukujê to mam racjê mówi±c, ¿e jest tu mo¿liwa tak niewielka sprawa jak po prostu nieprawid³owe przykrêcenie kierownicy i ¿e teraz wystarczy tylko j± zdj±æ i przykrêciæ na nowo ?
Z innego przyk³adu na innej marce samochodu skojarzy³o mi siê, ¿e nie zawsze bêdzie mo¿liwe "wyprostowanie" kierownicy przez jej prze³o¿enie na kolumnie kierowniczej. Ma³a ilo¶æ z±bków na wieloklinie kolumny kierowniczej nie pozwoli na precyzyjne wy¶rodkowanie. Bywa tak, ¿e 1 z±bek przestawi kierownicê o 15 stopni.
W pierwszej kolejno¶ci uda³ bym sie na ustawienie zbie¿no¶æ, gdzie mechanik w trakcie ustawiania bêdzie mia³ mo¿liwo¶æ skorygowania po³o¿enia kierownicy. :!:
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl