Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam serdecznie.
Jest to mój pierwszy post wiêc bardzo proszê o wyrozumia³o¶æ. Opiszê swój problem. Samochód od zawsze potrafi³ byæ bardzo kapry¶ny. Szarpa³, gas³ na skrzy¿owaniach, przerywa³ przy jednostajnej je¼dzie innym razem by³o wszystko OK.
Przeczyta³em chyba wszystkie posty na ten temat i kolejno stosowa³em rady dotycz±ce ga¼nika, rury z kolektora do ciep³ego powietrza itd. lecz nie znalaz³em rozwi±zania. W koñcu uda³o siê stwierdziæ, ¿e mój fiat cc700 "gubi iskrê". Sprawdzono: cewkê oczywi¶cie przewody WN i ¶wiece równie¿, modu³, czujnik obrotów wraz z po³±czeniem w kostce - wszystko jest OK.
Opiszê co przypadkowo zauwa¿y³em:
1. Podczas uzupe³niania p³ynu hamulcowego przy pracuj±cym silniku, po odchyleniu korka wlewu (poruszeniu przewodami czujnika poziomu p³ynu) silnik zgas³ - uruchomi³em go po w³o¿eniu korka na miejsce.
2. Nastêpnie zauwa¿y³em, ¿e przy delikatnym poruszaniu wi±zk± kabli ( t± wi±zk± z której wychodz± przewody do modu³u) silnik przerywa lub ga¶nie - wi±zka oryginalna i nikt nic przy niej nie robi³.
3. Da³em samochód do elektryka - co¶ pod³uba³ i stwierdzi³, ¿e nie ³±czy jaki¶ kabel we wtyczce do modu³u niby poprawi³, ale nic to nie da³o - nadal jest tak samo. Znowu da³em do elektryka - d³uba³ kilka dni podstawiaj±c kolejno nowe sprawne czê¶ci ale nic nie znalaz³. Nadal przy poruszaniu wi±zk± samochód pracuje nierówno lub przerywa i ga¶nie.
Zamierzam zabraæ siê za to sam.
I tu moja pro¶ba:
1. Potrzebujê dok³adnego schematu instalacji elektrycznej do cc700.
2. Potrzebujê równie¿ wszelkich porad w tym temacie od czego zacz±æ, w jaki sposób sprawdziæ dro¿no¶æ przewodów i ewentualne zwarcia itp.
Bêdê wdziêczny za wszystkie podpowiedzi.
Skoro silnik da siê odpalaæ i jedynie ga¶nie podczas ruszania wi±zk± sprawa jest jasna. Rozpocznij lokalizacje przerwy od gniazd i wtyczek. Dalej poddaj przegl±dowi wi±zkê elektryczn±. Wcze¶niej czy pó¼niej na felerne miejsce natrafisz. Praca ze schematem elektrycznym jedynie spowolni zamierzony cel.
Skoro silnik da siê odpalaæ i jedynie ga¶nie podczas ruszania wi±zk± sprawa jest jasna. Rozpocznij lokalizacje przerwy od gniazd i wtyczek. Dalej poddaj przegl±dowi wi±zkê elektryczn±. Wcze¶niej czy pó¼niej na felerne miejsce natrafisz. Praca ze schematem elektrycznym jedynie spowolni zamierzony cel.
Dziêkujê za zainteresowanie siê moim problemem. Gniazda i wtyczki sprawdzi³em. Wi±zka jest owiniêta izolacj± i dodatkowo wpuszczona w plastikow± karbowan± rurkê, wchodzi do komory silnika od wnêtrza samochodu. Porad¼ mi proszê jak bez schematu przeprowadziæ przegl±d wi±zki elektrycznej aby zlokalizowaæ przerwê lub zwarcie.
Zanim rozgrzebiesz wi±zkê elektryczn±, sprawd¼ czy silnik na dobr± masê - sprawna miedziana plecionka ³±cz±ca silnik z nadwoziem. Z braku dobrej masy ró¿ne cuda mog± siê dziaæ z instalacja elektryczn± w samochodzie.
Zdj±³em rurkê os³aniaj±c± wi±zkê w efekcie nie ma iskry czyli nie mogê uruchomiæ silnika. Zamierzam poprowadziæ przewód od stacyjki do cewki oddzielnie (poza wi±zk±) i drugi od modu³u do cewki. My¶lê, ¿e to jeden z przewodów prowadz±cych do cewki jest przyczyn±.
[size=9:][ Dodano: 01-03-2008, 9:41 ][/size:]
Po wielu perypetiach problem zosta³ rozwi±zany.
Sprawa by³a bardzo nietypowa. Usterk± by³a wtyczka do modu³u. Pod wp³ywem dr¿enia silnika zdarza³o siê, ¿e przez chwilê nie by³o po³±czenia co w efekcie powodowa³o chwilowy zanik iskry.
Po zdjêciu wtyczki kiedy przechyla³em j± ¿eby sprawdziæ czy jest po³±czenie, kable we wtyczce uk³ada³y siê tak, ¿e po³±czenie by³o i wszystko wygl±da³o na OK. tzn by³ przep³yw pr±du itd. Podobnie robili zreszt± elektrycy samochodowi.
Elektrycy samochodowi nie zdejmowali jednak izolacji z wi±zki i obchodzili siê z wi±zk± delikatnie, natomiast ja zdejmuj±c izolacjê doprowadzi³em kable we wtyczce do takiego stanu, ¿e po pod³±czeniu do modu³u nie by³o po³±czenia (i iskry), po zdjêciu wtyczki i minimalnej zmianie po³o¿enia (do pomiarów miernikiem) po³±czenie by³o. Przez przypadek sprawdzaj±c miernikiem po raz kolejny wtyczkê zmieni³em jej po³o¿enie tak, ¿e przez chwilê nie by³o po³±czenia. Po wymianie wtyczki na now± i solidnym pod³±czeniu wszystkich przewodów fiat je¼dzi jak nigdy dot±d. Uruchamia siê na ssaniu bez problemu, nie kaprysi podczas jazdy, zu¿ywa mniej paliwa.
Dziêkujê wszystkim za zainteresowanie i rady.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl