Evo X 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Lancer Evolution najnowszej generacji, pokazany 26 kwietnia 2007 roku przy okazji og³oszenia znakomitych wyników finansowych koncernu MMC za rok bud¿etowy 2006, zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Tokio 24 pa¼dziernika tego roku. We Frankfurcie pokazano Prototype-X. Zbudowany od nowa Lancer Evolution po raz pierwszy stanie siê pe³noprawnym cz³onkiem kompletnie odnowionej rodziny modelu Lancer. To z takim zamys³em model ten opracowywany by³ wspólnie z 4-drzwiowym Lancerem Sports Sedan i 5-drzwiowym Lancerem Sportback. W nawi±zaniu do 45-letniej tradycji sportów samochodowych firmy Mitsubishi, zastosowany w tym modelu silnik o wysokich osi±gach, precyzyjne w³a¶ciwo¶ci jezdne i ostre linie zwróc± uwagê entuzjastów na ca³ym ¶wiecie. Pozostaj±c w zgodzie z elementarnymi warto¶ciami, które uczyni³y Lancera Evolution synonimem budz±cych emocje osi±gów, nastêpna generacja – prezentowana pod nazw± Prototype-X – bêdzie oferowaæ uniwersalno¶æ i technologie, które wyró¿niaj± najlepsze na ¶wiecie modele samochodów sportowych. W tym kontek¶cie, Prototype-X demonstruje równie¿ wszechstronno¶æ „Projektu Globalnego” – pierwszej platformy globalnej Mitsubishi, która dziêki swej unikalnej architekturze jest w stanie dopasowaæ siê do produktów z ró¿nych segmentów, od modelu Delica D:5, bêd±cego po³±czeniem auta typu SUV i MPV po Lancera Evolution. Potomek Lancera 1600 GSR z lat 70. lub Lancera EX 2000 Turbo z lat 80., Lancer Evolution stworzy³ swoj± w³asn± markê poprzez wprowadzanie znacz±cych zmian i ulepszeñ w ka¿dej generacji pocz±wszy od 1992 roku. (Lancer Evolution VIII by³ pierwszym oficjalnie sprzedawanym modelem na rynku europejskim). Jak pokazuje Prototype-X, w modelu Lancer Evolution ju¿ nied³ugo dokona siê byæ mo¿e najwiêkszy skok w mo¿liwo¶ciach pomiêdzy dwoma nastêpuj±cymi po sobie generacjami. Nastêpny Lancer Evolution bêdzie oferowa³ znacz±c± poprawê w dynamice prowadzenia i technologii przy zachowaniu emocjonuj±cych osi±gów turbodo³adowanego silnika, które uczyni³y ten model legend± na ca³ym ¶wiecie. Zaprezentowane kilka tygodni temu na Pó³nocnoamerykañskim Miêdzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit Lancer Sports Sedan 2008 oraz Prototype-X s± potomkami Mitsubishi Concept-X, który zadebiutowa³ podczas Salonu Samochodowego w Tokio w 2005 roku. Rekini przód zainspirowany wygl±dem silników samolotów my¶liwskich, d³uga maska i krótki dach, szeroki rozstaw kó³, charakterystyczny „rekini nos”, g³êboko osadzone „oczy”, rozpoznawalny klinowy profil i ostre, dynamiczne linie to g³ówne cechy podkre¶laj±ce nowy wizerunek modelu wspó³dzielony przez Lancera Sports Sedan i Prototype-x. Mimo tych podobieñstw, Prototype-X posiada w³asn±, charakterystyczn± os³onê ch³odnicy, zmienione tylne b³otniki i klapê baga¿nika. Jak przysta³o na prawdziwy samochód sportowy, Prototype-X wyposa¿ony jest w wydatne b³otniki, agresywne linie maski silnika ze zintegrowanym wlotem powietrza, 20-calowe aluminiowe obrêcze kó³ z ogromnymi hamulcami oraz zaawansowane technologicznie kierunkowskazy LED umieszczone w lusterkach. Wewn±trz pojazdu, g³êboko wyprofilowane fotele wykoñczono zapewniaj±cym doskona³e trzymanie materia³em podobnym do zamszu. Umieszczony na tablicy rozdzielczej elektroniczny licznik czasu okr±¿eñ predysponuje auto do udzia³u w weekendowych wy¶cigach, a czerwony zespó³ diod LED, który umieszczono na drzwiach i na tablicy rozdzielczej sugeruje mo¿liwo¶æ dostosowania wnêtrza do indywidualnych zamówieñ klientów. Technologie zastosowane w Prototype-X zwiastuj± nowo¶ci, jakie pojawi± siê w nastêpnym Lancerze Evolution. Mimo, ¿e nie wszystkie elementy prototypu trafi± do pojazdu produkcyjnego to wygl±d auta pozostanie praktycznie niezmieniony Moc nastêpnej generacji Silnik napêdzaj±cy Prototype-X – i nastêpn± generacjê modelu Lancer Evolution – to turbodo³adowana wersja ca³kowicie nowego, wykonanego z aluminium silnika 4B11 DOHC MIVEC o pojemno¶ci 2 litrów, który zastosowano równie¿ w Lancerze Sports Sedan 2008. Silnik bêdzie legitymowa³ siê najwy¿sz± moc± z dotychczasowych modeli Lancera Evolution. Bêdzie równie¿ mniej zró¿nicowany pomiêdzy poszczególnymi rynkami (Japonia/Europa/Ameryka Pó³nocna) ni¿ poprzednie generacje modelu. Nowy, w pe³ni aluminiowy blok silnika jest o ca³e 20 kg l¿ejszy od ¿eliwnego bloku silnika 4G63 stosowanego w dotychczasowych modelach, co przyczynia siê do uzyskania lepszego rozk³adu masy. Dodatkowo, jego bardziej dogodne umiejscowienie (uk³ad wydechowy skierowany w stronê przegrody czo³owej) umo¿liwia obni¿enie ¶rodka ciê¿ko¶ci. Mimo, ¿e blok silnika nowego Lancera Evolution jest l¿ejszy, zosta³ zaprojektowany od pocz±tku z my¶l± o zastosowaniu w silnikach turbodo³adowanych o wysokich osi±gach. Du¿a wytrzyma³o¶æ zosta³a po czê¶ci osi±gniêta poprzez przekonstruowanie bloku typu otwartego oraz zastosowanie du¿ych p³aszczy wodnych i metalu dooko³a ka¿dej z po³±czonych tulei cylindrów. To dlatego zespó³ t³oków tego turbodo³adowanego silnika 4B11 jest w stanie wytrzymaæ wysokie ci¶nienie do³adowania. Prototype-X jest wyposa¿ony w zautomatyzowan± przek³adniê manualn± z magnezowymi ³opatkami przy kierownicy, która bêdzie dostêpna w nastêpnym modelu Lancer Evolution pod nazw± „Twin Clutch SST”. Nowa, zautomatyzowana przek³adnia manualna zawiera podwójne sprzêg³o, które sw± wydajno¶ci± dorównuje tradycyjnym uk³adom manualnym, a dodatkowo pozwala na niezwykle p³ynne i dynamiczne zmiany prze³o¿eñ. Twin Clutch SST przyczynia siê do poprawy czasów przyspieszeñ pojazdu oraz do obni¿enia spalania paliwa. Wszystko to osi±gniêto dziêki bardzo wydajnemu mechanizmowi przenoszenia mocy. Nowa skrzynia biegów zawiera dodatkowo trzy tryby jazdy dopasowane do ró¿nych sytuacji: pocz±wszy od jazdy po mie¶cie, a skoñczywszy na bezkompromisowej je¼dzie sportowej na torze. Dla entuzjastów tradycyjnej, manualnej skrzyni biegów, nowy Lancer Evolution nadal dostêpny bêdzie z 5-biegow± przek³adni± rêczn±. Wraz ze zwiêkszonym momentem obrotowym silnika 4B11, piêciobiegowa przek³adnia zapewni optymalne czasy przyspieszeñ. Najnpwszy system „All Wheel Control” Zapewniaj±c wiernym klientom osi±gi godne swojej nazwy, nastêpny Lancer Evolution rozszerzy dynamiczne mo¿liwo¶ci trakcyjne poprzez nowy system napêdu wszystkich kó³ Super All Wheel Control (S-AWC). £±cz±c funkcje inteligentnego napêdu czterech kó³ z kontrol± stabilno¶ci, S-AWC jest rozwiniêciem zaawansowanej technologii sta³ego napêdu czterech kó³ 4WD po raz pierwszy wprowadzonej w nowym Outlanderze. W Prototype-X oraz w nastêpnym Lancerze Evolution zastosowano dodatkowy uk³ad ASC (uk³ad aktywnej kontroli stabilno¶ci), który uzupe³nia uk³ady ACD (aktywny centralny mechanizm ró¿nicowy), AYC (system aktywnej kontroli znoszenia) oraz Sport ABS (sportowy uk³ad hamulcowy przeciwdzia³aj±cy blokowaniu siê kó³). Zintegrowany system zarz±dzaj±cy prac± wszystkich czterech uk³adów pozwala na p³ynn± regulacjê momentu obrotowego i si³y hamowania w ka¿dym kole. S-AWC zawiera równie¿ uk³ad kontroluj±cy wspó³czynnik znoszenia. Pozwala to na kontrolê ka¿dego ko³a we wszystkich warunkach jazdy, poprzez co kierowcy o ró¿nym stopniu zaawansowania w je¼dzie sportowej mog± w pe³ni wykorzystaæ mo¿liwo¶ci samochodu. Po³±czenie wszystkich tych technologii pomo¿e Lancerowi Evolution optymalnie wykorzystaæ du¿y moment obrotowy i zarazem zapewniæ najwy¿szy poziom mo¿liwo¶ci dynamicznych i stabilno¶ci, jaki by³ kiedykolwiek dostêpny w tym modelu. Jednocze¶nie, nowe rozwi±zania zwiêksz± przyjemno¶æ z jazdy, co bêdzie wa¿nym czynnikiem decyduj±cym o zakupie tego modelu. Nastêpn± generacjê modelu Lancer Evolution po raz kolejny wyposa¿ono w specjalny system zawieszenia, w którym stalowe wyt³oczki standardowego Lancera zast±piono sprawdzonymi w sporcie elementami z kutego aluminium. W zwi±zku z wysok± sztywno¶ci± nowej p³yty pod³ogowej „Projekt Globalny” koncernu MMC, zawieszenie Lancera Evolution mo¿e byæ ustawione tak, by zapewniæ bardziej sprê¿yst± i stabiln± jazdê bez pogorszenia w³a¶ciwo¶ci jezdnych, co uczyni go prawdziwym sportowym sedanem ¶wiatowej klasy. Przy zapewnieniu doskona³ych osi±gów Mitsubishi Motors mo¿e te¿ wyposa¿yæ nadchodz±cego Lancera Evolution tak, by by³ zdecydowanie lepszym samochodem do codziennej jazdy. Rozwi±zania wprowadzone w nowym Outlanderze i w gamie modelu Lancer bêd± równie¿ oferowane w wersji Lancer Evolution X. Bêdzie to 650-watowy system audio firmy Rockford-Fosgate, system nawigacji satelitarnej z dyskiem twardym i muzycznym serwerem, interfejs Bluetooth, przyciski steruj±ce na kole kierownicy oraz automatyczna klimatyzacja. zassame z roadlook.pl



Sympatyczny samochodzik :D

ty³ mazdziasty. :]


ty³ mazdziasty. :] z jednej strony ¼le, bo nie wzorowaæ mi siê tu na Ma¼dzie, z drugiej wybrali dobry wzornik :D Bardziej by mi siê podoba³ przy ostrzejszych liniach. Takie ob³e ujmuj± mu nieco z agresji któr± winno Evo posiadaæ. A grill jest niedomalowany. o.




ty³ mazdziasty. :] Chyba Cordobiasty... A poza tym wiele siê nie ró¿ni od innych Evo.


Chyba Cordobiasty... a moze nieco Fiaciasty? ludzie, kazdy widzi podobienstwa do innych samochodow, dla mnie Mazda 6 tam jest, Cordoby tez troszke...

Mo¿e i ten ty³ troche podobny do mazdy czy seata ale ca³o¶c wymiata na maxa wydaje mi sie ¿e stylistycznie Subaru jako najwiêkszy konkurent zostanie daleko z ty³u...

napewno wyglada lepiej niz impreza :D ciekawe jak bedzie jezdzilo to misi±tko


napewno wyglada lepiej niz impreza zdecydowanie :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl