Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Pisa³em do Ciebie odno¶nie Bravy z gazem, co na Gazie chodzi super a na benzynie d³awi sie, muli i szarpie. Wiêc tak somda Lambda sprawdzona na komp OK, pompa paliwa wyminieona i OK. Czujnik temp silnika Ok. Facet na diagnostyce komp powiedzia³ , ¿e trzeba przeczy¶cic przepustnice i ewentualnie wymieniæ uszczelke przy wtrysku...
Dziadku...czy s±dzisz ¿e przeczyszczenie przepustnicy to faktycznie mo¿e byæ ten probvlem z jazda na benmzynie. bo z gazem wszytsko jest Ok.
wypowiedz sie jakie jest Twoje zdanie.?
dzieki
Skoro mechanik chce wymieniæ uszczelkê pod przepustnic±, to podejrzewam i¿ tamtêdy wpada lewe powietrze, które przy zasilaniu benzyn± spowoduje nieprawid³ow± pracê motoru, ale na biegu ja³owym.Bo pod obci±¿eniem to musia³aby byæ spora dziura, no i odczyt sondy lambda wskazywa³by na nadmiar powietrza w spalinach co natychmiast wychwyci³by obs³uguj±cy tester mechanik.
Zatem w±tpiê, poza tym w przepustnicy zintegrowanej z zespo³em wtryskowym niewiele da siê wyczy¶ciæ, zw³aszcza jak na jednym paliwie chodzi prawid³owo.
Ja osobiscie, jezeli po odczycie listy danych nie stwierdzi³bym nieprawid³owo¶ci to poszukiwanie usterki zacza³bym standartowo. Przedewszystkim dobra³bym sie do wszystkich po³aczen masowych silnika z akumulatorem, zw³aszcza przewody na g³owicy. Przeprowadzi³bym dodatkowy przewód na g³owicê prosto z klemy ujemnej akumulatora. jezeli to by nie pomog³o to za³ozy³bym jakies testowe swiece, których w warsztacie nie brakuje. Jezeli nie, to pomiar cisnienia paliwa. Lub obejrzenie sobie mgie³ki paliwowej rozpylanej przez wtryskiwacz, byc mo¿e uszczeleczka nie trzyma i zalewa motor lej±c ciurkiem do przepustnicy. podejrzewam ¿e przyczyna nieprawid³owej pracy silnika jest prozaiczna, lecz trzeba doswiadczenia by j± znale¼æ.
Motor poprostu nie spala prawid³owo benzyny. Przyczyna tego moze byæ:
nieprawid³owa iskra.
nieprawid³owy sk³ad mieszanki
Za pierwsze odpowiada uk³ad zap³onowy, który na zasilaniu gazowym nie musi byæ tak sprawny jak na benzynie, bowiem do wytworzenia iskry wystarczajacej do zap³onu gazu nie potrzeba tak wysokiego napiêcia. W razie uszkodzenia przewodów wysokiego napiêcia, swiec zap³onowych, nieprawid³owej masy iskra na gazie bêdzie wystarczaj±ca a na benzynie nie. Choæ na gazie bêdzie s³yszalne wyra¼nie wypadanie zap³onów na wolnych obrotach.
Jezeli chodzi o drugie to do wytworzenia prawid³owej mieszanki paliwowo powietrznej potrzeba paru istotnych informacji. które zbiera sterownik silnika z czujników na nim zamontowanym. Podstawowe to czujnik masowy, lub przep³ywowy powietrza, czujnik temperatury, czujnik po³ozenia przepustnicy. Sonda lambda wchodzi w drugiej kolejnosci i jest nieistotna podczas przyspieszania, co testuj±c motor organoleptycznie od razu mozna wyeliminowac. jeszcze jednym parametrem jest cisnienie paliwa którego sterownik nie mierzy zadnym czujnikiem i powinno byc ono sta³e.
Mo¿na jeszcze dorzucic jako¶c paliwa i to wszystko trzeba uwzgledniæ podczas poszukiwania usterki. Czyli musisz znale¼æ do¶wiadczonego mechanika, a to uwierz nie jest proste.
Dziadku nie uwierzysz co by³o przyczyn±!!!!!!!! a wiec tak...
wyjelismy pompe paliwa , aby zapakowaæ inn± i w momencie wk³±dania nowej w kopu³ke w której jest pompa okaza³o sie ze wê¿yk , który podaje paliwo w niej w tej kopu³ce on sie znajduje jest pêkniety i mechanik wzia³ go dotkn±³ a on pêk³ i w ka¿dym miejscu jak sie dotknelo pêkal!!!! wiec nie podawa³ paliwa w 100% dawce !
reszta paliwa t± dziura ucieka³± i to by³ powód ze nie lata³ nale¿ycie na paliwie.
teraz ju¿ jest OK , przy okazji porzepustnica wyczyszczona i lata teraz jak rakieta.
niewiarygodne ze taka rurka narobi³a tyle zametu i problemów z jazd±:)
pzdr dzieki za opisanie problemu.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl