Tak jak w temacie, Daewoo Lanos 1.5 DOHC 16V. Rocznik 1999, najni¿sza wersja wyposa¿enia. Nasze aktualne auto, byæ mo¿e nied³ugo moje. Oto moja opinia o tym samochodzie. http://img69.imageshack.us/img69/21/hpim1407ys2.th.jpghttp://img234.imageshack.us/img234/9407/hpim1410wj7.th.jpg Wyspoa¿enie: Poduszka powietrzna kierowcy, wspomaganie kierownicy, lakier metalik Zmiany: Jako, ¿e ten egzemplarz nie jest w 100% seryjny, oto wypis zmian dokonanych w aucie: - sprê¿yny Lowtec -35mm - amortyzatory utwardzane przód Kayaba, ty³ Sachs - wk³adka filtra powietrza firmy K&N - nak³adka na wydech Ulter - tarcze Brembo i klocki Ferodo Silnik Seryjne 1.5 DOHC 16V z wk³adk± filtra powietrza firmy K&N. Seryjnie wg. producenta ma 100KM, ale jako ¿e ten egzemplarz ma ju¿ 8 lat, kilka koni mia³o prawo uciec. I tak te¿ siê sta³o, wynik z hamowni sprzed kilku tygodni - 98,4KM i 126Nm. A jak subiektywne wra¿enia? Silnik do 3200obr/min praktycznie nie jedzie, jest strasznie mu³owaty, wiêc je¶li kto¶ chce je¼dziæ ekonomicznie, to nici z dynamiki. Natomiast gdy go "przyci¶niemy", potrafi pojechaæ naprawdê szybko. Od oko³o 4000obr/min zaczyna ³adnie przyspieszaæ, i tak do oko³o 6000obr/min. Jednak w codziennej eksploatacji bardzo rzadko wkrêca siê silnik na tak wysokie obroty, wiêc ogólnie rzecz bior±c nie nale¿y nastawiaæ siê na jakie¶ sportowe doznania. Silnik przy spokojniejszej je¼dzie pali oko³o 7l/100km, ale przy ostrzejszym traktowaniu potrafi spaliæ 9l/100km, czyli jak na 1.5 to niema³o. Zawieszenie/uk³. kierowniczy Jako, ¿e nasz egzemplarz ma utwardzone zawieszenie, komfortu jest w nim do¶æ ma³o. Dziury s± odczuwalne, komfort wyra¼nie ucierpia³. Plusem tego rozwi±zania jest fakt, ¿e nadwozie nie buja siê tak na zakrêtach jak przy seryjnych amortyzatorach. Mimo wszystko, auto nie jest twarde jak stó³, wiêc mo¿na nim je¼dziæ bez specjalnych problemów z krêgos³upem itp. Uk³ad kierowniczy dzia³a lekko, i stosunkowo precyzyjnie, chocia¿ móg³by byæ dok³adniejszy. Na pewno plusem jest fakt, ¿e aby jechaæ prosto nie trzeba ci±gle "kontrowaæ" kierownic±. Wnêtrze Plastiki s± twarde i ¶redniej jako¶ci. Spasowanie materia³ów te¿ nie jest idealne. Niezaprzeczalnym plusem jest jako¶æ tkaniny na fotelach, po 7 latach u¿ytkowania nie ma ani jednego przetarcia. Podczas jazdy ¿adne plastiki nie skrzypi±, nic uci±¿liwie nie piszczy. Auto jest przestronne. Z ty³u, jest wiêcej miejsca na nogi ni¿ np. w Grande Punto. Z przodu na brak miejsca te¿ nie powinni¶my narzekaæ. Dziêki du¿ym oknom, w Lanosie nie czujemy siê jak w czo³gu, w ¶rodku jest jasno. Minusem s± na pewno tylne szyby, które mo¿na otworzyæ maksymalnie do po³owy (zabezpieczenie, ¿eby dzieci nie wypad³y przez okno...). Widoczno¶æ do ty³u jest s³aba, przez tylne okno niewiele widaæ. Nadwozie To ju¿ subiektywna ocena ka¿dej osoby. Wed³ug mnie jest ono ³adne. Mimo wieku, Lanos nie wygl±da archaicznie. Jego linia wci±¿ mo¿e siê podobaæ, nie wydaje siê przestarza³a. W naszym egzemplarzu minusem s± czarne zderzaki, które niestety ale odbieraj± du¿o uroku temu autu. Podsumowanie Podsumowuj±c, mimo wszystkich wad, uwa¿am, ¿e Lanos to auto warte swojej ceny. Ju¿ jako nowe by³o tanie, a u¿ywane egzemplarze mo¿na znale¼æ za naprawdê niskie pieni±dze. Nie jest to samochód idealny, ma sporo wad, wiêkszo¶æ z nich to drobne, nie przeszkadzaj±ce na codzieñ niuanse. Najwiêksz± wad± tego auta jest jego ubogie wyposa¿enie. Na pró¿no tu szukaæ elektrycznych szyb, klimatyzacji, czy nawet ABSu. Jedna poduszka powietrzna to te¿ nie szczyt mo¿liwo¶ci. Je¶li mia³bym wystawiæ Daewoo ocenê za ten model, dostaliby ode mnie mocne 4. :) Plusy: + dynamiczny silnik na wysokich obrotach + ceny czê¶ci, ich dostêpno¶æ + cena auta + wytrzyma³e wnêtrze + przestronno¶æ + wci±¿ ³adna linia nadwozia Minusy: - wysokie spalanie - "mu³owato¶æ" silnika na niskich obrotach - twarde plastiki we wnêtrzu - bardzo ubogie wyposa¿enie - spadek warto¶ci - tylne szyby Je¶li o czym¶ zapomnia³em to przepraszam, pierwszy raz takie co¶ pisa³em. ;) Pozdrawiam. Bloody