Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam! mam pytanie chce kupic berlingo tak okolo 2000rok i nie wiem z jakim silnikiem czy 1.4i z gazem czy 2.0HDi, cowogole mozecie mi powiedziec o tym autku czy warto je kupic jak z czesciami czy drogie? itd, zazwyczaj jezdze niemieckimi autami i za bardzonie jestem orzekonany do francuza. prosze o porady.
Pomy�l nad 1.9 D.
Pomy�l nad 1.9 D. ze sie tak wyraze, zajeb*scie rozbudowana wypowiedz. Teraz silniki Diesla bez Turbiny to jakies nieporozumienie...
jezdzilem Partnerem 2.0 HDI i jak na takie autko to nawet mi sie podobalo, w srodku moze nie ma wypasu i ekstra materialow, ale tragedii nie ma, plastik twardy, ale to minidostawczak, 5 osob moze w miare komfortowo podrozowac, duzo bagazy wejdzie. fakt 2.0 HDI sportowcem nie jest, ale pali malo...
TFM napisa�/a:Pomy�l nad 1.9 D.ze sie tak wyraze, zajeb*scie rozbudowana wypowiedz ch�opak si� stara :D
do tematu:
nieznam modelu z praktyki , ale dla mnie to decyduj�ca wypowied� :
za bardzonie jestem orzekonany do francuza
a druga to:
Teraz silniki Diesla bez Turbiny to jakies nieporozumienie...
pozdrawiam
Moja odpowied� by�a nierozbudowana z prostej przyczyny..autor tematu nie napisa� do czego mu jest potrzebne dane auto.Czy b�dzie s�u�y�o do przewo�enia czego� ci�kiego czy do wo�enia puchu.Mo�e ma s�u�y� jako rodzinny samoch�d.Do wo�enia lekkich rzeczy po mie�cie i w jego obr�bie 1.4 lub 1.9D wystarczy.Do d�wigni�cia czego� ci�szego i d�u�szych tras polecam 2.0 HDi Chodzi mi g��wnie o �atwo�� wyprzedzania.Zwr�ci�em uwage na silnik 1.9 D z tego wzgl�du �e mia�em z nim do czynienia (zreszt� z HDi te�) i w zasadzie wi�kszo�� os�b k�ad�cych du�y nacisk na koszty utrzymania takiego samochodu polec� ten silnik.Wi�cej pali ni� HDi,jest wolniejszy i g�o�niejszy, ale przy sposobie u�ytkowania takich aut (czyt. ostrego traktowania), b�dzie w lepszej kondycji ni� por�wnywalne HDi (w naszym firmowym w�a�nie pad�a turbina,niestety wiele os�b nie wie jak si� z ni� obchodzi�).Jak si� kupi takie autko kt�re by�o u�ytkowane przez samochodowego ignoranta to koszty b�d� ostre.Og�lnie samoch�d godny polecenia.
Pozdr
generalnie to w tej klasie ciezko znalesc cos dobrego, uzywki obojetnie z jakimi silnikami z reguly sa mocno wyeksplatowane, zaniedbane- trzeba sie sporo naszukac zeby "wyrwac" cos konkretnego.
Berlingo mistrzem niezawodnoisci nie jest zwlaszcza jesli pod maska jest hdik
1,9 jest napewno lepszy wytrzymalosciowo ale z tego powodu od samego poczatku jest katowany.
w autach dostawczych instalacje gazowe jakos do mnie nieprzemawiaja, szczegolnie gdy instalacja by�a montowana przez poprzediego wlasciciela.
We firmie w ktorej pracuje mamy kilka citroenow berlingo.Musze przyznac ,ze samochod jest bardzo wytrzymaly.Przebiegi rzedu 560000-700000tys. kilometrow to nie problem i to bez zadnego remontu silnika czy skrzyni biegow.Samochody sa na dodatek ostro katowane i obciazone.Silnik 1.4 daje niezla dynamike i jest bardzo wytrzymaly z 1.9d pod wzgledem osiagow jest juz znacznie! gorzej.Ogolnie Berlingo wypada znacznie lepiej niz t4,caddy(ciagle problemy ze skrzynia i elektryka) nie wspominajac juz o fiacie doblo.W tym ostatnim remont silnka byl niezbedny juz przy 230000(silnik diesel) gdyz chlal 2l oleju na 100km.Z t4 to roznie w zaleznosci od tego jaki silnik.Przy jednym remont przy 370000 przy innym 450000.Gdybym kupowal samochod do wlasnej firmy i nie bylby mi potrzebny wiekszy na pewno kupilbym citroena 1.4i.Samochod nie do zajechania
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl