Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam! mam pytanie chce kupic berlingo tak okolo 2000rok i nie wiem z jakim silnikiem czy 1.4i z gazem czy 2.0HDi, cowogole mozecie mi powiedziec o tym autku czy warto je kupic jak z czesciami czy drogie? itd, zazwyczaj jezdze niemieckimi autami i za bardzonie jestem orzekonany do francuza. prosze o porady.
Pomy¶l nad 1.9 D.
Pomy¶l nad 1.9 D. ze sie tak wyraze, zajeb*scie rozbudowana wypowiedz. Teraz silniki Diesla bez Turbiny to jakies nieporozumienie...
jezdzilem Partnerem 2.0 HDI i jak na takie autko to nawet mi sie podobalo, w srodku moze nie ma wypasu i ekstra materialow, ale tragedii nie ma, plastik twardy, ale to minidostawczak, 5 osob moze w miare komfortowo podrozowac, duzo bagazy wejdzie. fakt 2.0 HDI sportowcem nie jest, ale pali malo...
TFM napisa³/a:Pomy¶l nad 1.9 D.ze sie tak wyraze, zajeb*scie rozbudowana wypowiedz ch³opak siê stara :D
do tematu:
nieznam modelu z praktyki , ale dla mnie to decyduj±ca wypowied¼ :
za bardzonie jestem orzekonany do francuza
a druga to:
Teraz silniki Diesla bez Turbiny to jakies nieporozumienie...
pozdrawiam
Moja odpowied¼ by³a nierozbudowana z prostej przyczyny..autor tematu nie napisa³ do czego mu jest potrzebne dane auto.Czy bêdzie s³u¿y³o do przewo¿enia czego¶ ciê¿kiego czy do wo¿enia puchu.Mo¿e ma s³u¿yæ jako rodzinny samochód.Do wo¿enia lekkich rzeczy po mie¶cie i w jego obrêbie 1.4 lub 1.9D wystarczy.Do d¼wigniêcia czego¶ ciê¿szego i d³u¿szych tras polecam 2.0 HDi Chodzi mi g³ównie o ³atwo¶æ wyprzedzania.Zwróci³em uwage na silnik 1.9 D z tego wzglêdu ¿e mia³em z nim do czynienia (zreszt± z HDi te¿) i w zasadzie wiêkszo¶æ osób k³ad±cych du¿y nacisk na koszty utrzymania takiego samochodu polec± ten silnik.Wiêcej pali ni¿ HDi,jest wolniejszy i g³o¶niejszy, ale przy sposobie u¿ytkowania takich aut (czyt. ostrego traktowania), bêdzie w lepszej kondycji ni¿ porównywalne HDi (w naszym firmowym w³a¶nie pad³a turbina,niestety wiele osób nie wie jak siê z ni± obchodziæ).Jak siê kupi takie autko które by³o u¿ytkowane przez samochodowego ignoranta to koszty bêd± ostre.Ogólnie samochód godny polecenia.
Pozdr
generalnie to w tej klasie ciezko znalesc cos dobrego, uzywki obojetnie z jakimi silnikami z reguly sa mocno wyeksplatowane, zaniedbane- trzeba sie sporo naszukac zeby "wyrwac" cos konkretnego.
Berlingo mistrzem niezawodnoisci nie jest zwlaszcza jesli pod maska jest hdik
1,9 jest napewno lepszy wytrzymalosciowo ale z tego powodu od samego poczatku jest katowany.
w autach dostawczych instalacje gazowe jakos do mnie nieprzemawiaja, szczegolnie gdy instalacja by³a montowana przez poprzediego wlasciciela.
We firmie w ktorej pracuje mamy kilka citroenow berlingo.Musze przyznac ,ze samochod jest bardzo wytrzymaly.Przebiegi rzedu 560000-700000tys. kilometrow to nie problem i to bez zadnego remontu silnika czy skrzyni biegow.Samochody sa na dodatek ostro katowane i obciazone.Silnik 1.4 daje niezla dynamike i jest bardzo wytrzymaly z 1.9d pod wzgledem osiagow jest juz znacznie! gorzej.Ogolnie Berlingo wypada znacznie lepiej niz t4,caddy(ciagle problemy ze skrzynia i elektryka) nie wspominajac juz o fiacie doblo.W tym ostatnim remont silnka byl niezbedny juz przy 230000(silnik diesel) gdyz chlal 2l oleju na 100km.Z t4 to roznie w zaleznosci od tego jaki silnik.Przy jednym remont przy 370000 przy innym 450000.Gdybym kupowal samochod do wlasnej firmy i nie bylby mi potrzebny wiekszy na pewno kupilbym citroena 1.4i.Samochod nie do zajechania
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl