Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Chevrolet CapriceLimuzyna, kabriolet, kombi. Small Block. Big Block. Ka¿dy móg³ znale¼æ interesuj±c± go wersjê silnika i nadwozia. Klasyk z pierwszej po³owy lat 70. General Motors by³ i do dzi¶ pozosta³, koncernem wielomarkowym. Na rynku wystêpuje równolegle ich kilka - Buick, Cadillac, Chevrolet, Oldsmobile i Pontiac nosz±cych ró¿ne nazwy handlowe. Mimo pewnych, czasem do¶æ istotnych ró¿nic w wygl±dzie, zewnêtrznym i wyposa¿eniu, s± zbudowane na wspólnych p³ytach pod³ogowych, napêdzane jednakowym silnikami. Obni¿a to koszt projektowania i produkcji. Sprawdzone w USA rozwi±zanie stosuj± do dzi¶ europejskie koncerny np. Fiat i Volkswagen. Od lat 40. nadwozia nale¿±cych do koncernu GM marek oznaczano literami A, B i C w zale¿no¶ci od d³ugo¶ci i rozstawu osi. W 1961 roku zmodyfikowano klasyfikacjê wed³ug wielko¶ci. Okre¶lenie A- Body zarezerwowano dla aut okre¶lanych jako mid size (¶rednia wielko¶æ). B- Body stanowi³y pojazdy zaliczane do kategorii full size. Literê C (C- Body) przydzielono luksusowej marce Cadillac oraz “topowym” modelom Buick (Electra) i Oldsmobile (98). W pó¼niejszych latach zmodyfikowano system oznaczeñ. Nie oznacza³o to, ¿e “wy¿sza” litera okre¶la wiêkszy pojazd. Równolegle z potê¿nymi C – Body produkowano niewielkiego Chevrolet Monza czy Oldsmobile Starfire – klasyfikowane jako H-Body. W tym samym czasie (lata 70.) pod oznaczeniem K-Body kry³ siê “¶redni” Cadillac Seville. Z czasem plani¶ci GM przejêli niemal ca³y ³aciñski alfabet.http://www.kdk.pl/archi/images/kr203/Automobilista_01.jpgW 1965 roku General Motors na salonie w Detroit zaprezentowa³ now± rodzinê pojazdów B- Body. By³y to Buick Le Sabre, Oldsmobile nosz±cy wówczas nazwê Dynamic 88 Delta oraz Pontiac Bonneville. W grupie nowych pojazdów, czasem wystêpuj±cych pod znan± ju¿ nazw± pojawi³y siê dwa modele marki Chevrolet - Caprice oraz Impala.Chevrolet Caprice by³ samochodem stworzonym do zwyk³ej eksploatacji. W trakcie produkcji montowano ró¿ne odmiany sze¶ciocylindrowych silników rzêdowych (od ok. 100 KM) oraz o¶miocylindrowych w uk³adzie widlastym, o ró¿nych pojemno¶ciach i mocy do 375 koni (SAE). Przeciêtny silnik V-8 wa¿y³ oko³o 300 kilogramów. Trwa³o¶æ regularnie serwisowanego silnika V-8 przy amerykañskim stylu jazdy mo¿e przekraczaæ nawet pó³ miliona kilometrów. W czasie gdy galon (3,78 litra) benzyny kosztowa³ poni¿ej dolara, zu¿ycie paliwa od 14 do 28 litrów nie szokowa³o. Jak w przypadku wiêkszo¶ci aut z Detroit zawieszenie dostrojono pod k±tem komfortu przy je¼dzie na wprost. Zastosowanie solidnej, choæ ma³o nowoczesnej ramy umo¿liwia³o eksploatacjê tak¿e na gorszych nawierzchniach, których nie brakowa³o w g³êbi kraju. Gorzej od wybojów i gruntowych dróg auto znosi³o szybko pokonywane zakrêty, na których ujawnia³a siê “kanapowata” charakterystyka zawieszenia.Ca³y artyku³ : Chevrolet Caprice¬ród³o: KATALOG dla kierowców / Automobilista