Miłość jest trudną częścią naszego życia..
witam
zamierzam kupic ktorys z tych samochodów i potrzebuje rade ktore lepsze i ktory ma tansze czesci i servis wiem ze w g60 drogie jest turbo
z gory dzieki
No tylko nie napisales ktory silnik w Calibrze... 8V czy 16V
A w G60 to nie turbo tylko kompresor.
No coz ja bym bral corrado. Jak dlamnie to klaska :D
Opla chcesz brac? no chlopie jak masz Calibra vs Corrado to nad czym sie zastanawiac? no w sumie jest nad czym, w 95 przypadkach na 100 te auta sa dobite przez wiejskich ziomali spod remizy, wiec "szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla" oraz technicznie nie najlepiej
jezeli Corrado w dobrym stanie to bym poszedl w tym kierunku
no w sumie jest nad czym, w 95 przypadkach na 100 te auta sa dobite przez wiejskich ziomali spod remizy, wiec "szpachla, szpachla i jeszcze raz szpachla" oraz technicznie nie najlepiej popieram wiêkszo¶æ calibr na naszym rynku jest skatowana na maxa. Ja bym bra³ corka lepiej siê op³aca.
Zalezy jeszcze jaka Calibra. Bo wiadomo wiesniak bierze co tansze a jak cie interesuje duza moc to 2.0 turbo 250KM. Taki model jest rzadziej spotykany i jest bardziej sportowy. A i wg mnie to jest kwestia gustu tez bo to autka mniej wiecej na jednym poziomie(moze VW troche lepszy jakosciowo), za to Corrado jest paskudne z wygladu dla mnie. :D
Calibry jest sporo na rynku w przeciwieñstwie do Corrado
z tych dwuch to tylko Corrado...ma³o tego je¼dzi, fajnie wygl±da czyli zupe³ne przeciwnieñswo calibry...
Od strony technicznej nic nie powiem bo zupe³nie nie wiem jakie silniki by³y w Corrado ale je¶li chodzi o Calibry to co do silnikow nie jestem przekonany a wieszkosæ Calibr to zwykle 2.0 8v lub 16v jeszcze mi sie nie zda¿y³o zeby taka mia³a cos do powiedzenia wiêc chyba jakos szczególnie szybkie to nie jest.
Skoro juz tyle odpowiedzi sie posypalo to i ja wetkne swoje dwa grosze:
Calibra, skoro porownujesz do Corrado G-60 to zakladam,ze chodzi o minimum 2.0 16V (136 do 150KM) chyba,ze zle pisze... Wcale taka wolna nie jest, ma ladna sportowa linie i wspaniale trzyma sie w zakretach. Czesci duzo i tanie.
Wielkim minusem jest duza korozja.
Spalanie znosne.Ciezko znalezc ladny egzemplaz,ktory nie byl pod remiza.
G60. Linia nadwozia to kwestia gustu.
Wykonanie plastikow wnetrza sa troszke lepsze niz w Oplu. Tylko tu chodzi wlasnie o silnik... G60 potrafi niejednemu dokopac na drodze,bo kompresor spelnia swoje zadanie wzorowo.Ale ma to odzwierciedlenie w spalaniu,ktore czasem jest gigantyczne... Jesli sie o niego dba,wszystko wymienia i servisuje u kogos kto jest kumaty to bedzie niesamowicie smigac.
Ja osobiscie odpuscil bym Corrado G60 ze wzgledu na wielkie spalanie.
Calibre rowniez bo jakas za popularna.
Ale jedno jest pewne jesli kupisz G60, za kazdym razem gdy bedziesz wsiadal do niego rogal nie bedzie Ci z geby schodzil :) a portwel malal :D
ylko tu chodzi wlasnie o silnik... G60 potrafi niejednemu dokopac na drodze,bo kompresor spelnia swoje zadanie wzorowo
Zwlaszcza jezeli ma dolozone SLS (ok 190ps) :D
Ja ze wzgledow estetycznych bralbym Corrado...bardzo ladna linia nadwozia no i nie kojarzy sie tak bardzo z 3 paskami.
dodam jeszcze ¿e Corrado ma swój super styl...ten samochód wyró¿nia sie zupe³nie w zwyk³ej serii na ³adnych ko³ach:D a Calibra poprostu cupe które mi osobi¶cie siê nie podoba m.in z tego wzgledu ¿e za du¿o ludzi robi z tego samochodu tuning który nie ma nic wspólnego z prawdziwym tuningiem...ale kwestie gustu pozostawmy kupuj±cemu
To te¿ zale¿y z jakim przeznaczeniem kupuje siê samochód. Je¿eli podrózuje siê w dwójkê wybra³bym Corrado, ale je¿eli zak³adasz ¿e na ferie zimowe lub na wczasy w wakacje samochodem tym zabierzesz cztery osoby wybierz Calibre. Oba te samochody maj± co¶ takiego w sobie co przyci±ga ludzi do nich. Faktycznie, Calibra jest ju¿ mocno oklepana na polskich drogach, faktem równiez jest ¿e wiekszo¶æ z nich ma bardzo bujn± przesz³o¶c, o której w³asciciele nie chca rozmawiaæ. Na pewno nie szukaj samochodu po jakimkolwiek tuningu ani zewnêtrzym ani mechanicznym. Przeróbki najczêsciej swiadcz± o niezaciekawej przesz³o¶ci (wiem to z do¶wiadczenia, choæ mogê siê myliæ). Odno¶nie silnika w Calibrze wybra³bym osobi¶cie 2,0 16V Ecotec, wiem ¿e by³ montowany w nowszych wersjach, tych ostatnich. Przy dobrych osi±gach, ma ca³kiem umiarkowany apetyt na paliwo. A Corrado... Kiedy¶ mój znajomy mia³ Corrado VR6. Odradzi³ mi wtedy kupno G60 ze wzglêdu na to i¿ kompresory w tych samochodach czêsto ulegaj± awari±, a wymiana ca³ego kompresora na nowy nie by³a wtedy tania.
Ja te¿ wybra³bym Corka 8)
Cali jest jak kusych psów, w dodatku 3/4 to wijeski Tuning :twisted:
jak bedziesz kupowal jednego albo drugiego bardzo dokladnie sprawdz auto
bo modele te z reguly nie maja latwego zycia, tyczy sie to tak samo corrado jak i calibry.
a co wybierzesz to kwewstki gustu i zamilowaia do marki
ja biore corrado :D , opel na zlom :P
Je¿eli mogê siê wtr±ciæ to ja polecam raczej japoñskie v-tec.
A je¿eli koniecznie co¶ z tych wy¿ej to jedynie corrado.
oba alta maja swoje plusy i minusy wyglad obu jest bardzo nowoczesny jak na roczniki 92-93 ale z tago co mowicie to corrado jest lepsze minusem jest malo miejsca z tyl i kosztowna regeneracja kompresora ale nadal nikt nie powiedzial kte z nich ma tansze czesci servis itp a i mysle o zalorzeniu gazu i niewiem ktore lepsze
Cali jest jak kusych psów, w dodatku 3/4 to wijeski Tuning :twisted:
niestety..
Corrado + ;) -> poza konkurencj± :]
No kolego, jak zalozysz junkers do G-60
to koniecznie daj fotki
:D
i powodzenia ;-)
A i czesci beda drozsze do VW. Ale zywotnosc wieksza.A i tak wszystko zalezy w jakim stanie poczatkowym kupisz auto.
a i mysle o zalorzeniu gazu i niewiem ktore lepsze kuchenka bedzie najlepsza z gazem!
nikt nie powiedzial kte z nich ma tansze czesci servis drozej w VW ale solidniej, wiesz Opel to Opel...
Obydwa maj± to co¶ w sobie , z tym ¿e Calibra to Vectra w "sportowej" obudowie, wnêtrze, zawieszenie i uk³ad jezdny jest ten sam co w Vectrze...
Osobi¶cie bra³bym Corrado, piêkny samochód, jak nie G60 to VR6 :)
Je¿eli mogê siê wtr±ciæ to ja polecam raczej japoñskie v-tec.A je¿eli koniecznie co¶ z tych wy¿ej to jedynie corrado.
Ja te¿ polecam...jak sie raz spróbuje Vteca to nic innego sie juz niechce :D
Ale oczywiscie z tych dwuch do Corrado jest super wózkiem :D:D
Calibra :shock: Nigdy bym na to nawet nie patrzy³, to jest typowe wiejskie auto. Jak wy¿ej wspomniano dojechane w³a¶nie przez takich ludzi. Wiadomo do opla bed± tañsze czê¶ci ni¿ do corrado(tak mi siê wydaje). Corrado jest piêkne, ale troszeczke pali :) Ale jak siê nie ci¶nie codziennie to mo¿na prze¿yc :D S³ysza³em, ze calibrze czêsto co¶ "dolega", w sumie to stare auto, ale JA BYM WZI¡£ CORRADO. :P
Je¿eli mogê siê wtr±ciæ to ja polecam raczej japoñskie v-tec.
First off, lets talk about what VTEC is NOT.
VTEC is NOT "V-tec", "V-TEC", "V-tech", "V-TECH", "VTECH", "V-TEK", "vtech", "vtec", "vortech", "Vtec", or "Vtech". Its CAPITAL VTEC. No dashes, no lower case, no extra letters, no anything other than the correct and only spelling of VTEC. If you cannot respect the technology and simply use the correct spelling, you do not deserve what it gives you.
pozdro... :D
Emre, dzieki za przypomnienie :D :oops:
Bierz Calibrê!!! Serio, to ¶wietne auto-nie masz k³opotów z czê¶ciami, gimnazjalistki na sam widok i ryk t³umika przedziurawionego gwo¼dziem same podnosz± spódniczki, ¶wietny na zakupy z mamusi±....
A tak serio Corrado to jest auto dla ludzi którzy wiedz± czego chc± i w co siê pakuj±...dla tych którzy kochaj± oldschool i niebanalne auta.
Widzê,¿e przedmówcy o corrado wiedz± tyle, co nic a wiêc gar¶æ informacji:
1. W corrado je¼dzi KOMPRESOR G-60 dmuchaj±cy 0,6-0,7 bara(najczê¶ciej) i podnosz±cy moc silnika PG z jaki¶ 90 koni do 160km i 225Nm (mniam). Je¶li jest zadbany nie ma z nim problemów...je¶li nie totalna regeneracja z gwarancj± kosztuje nawet 1700z³...ale przynajmniej nie ma problemów z czê¶ciami do kompresora.
2.Corrado bazuje na p³ycie pod³ogowej Golfa 2, tapicerka jest z passata a sporo czê¶ci pasuje od VW wszelakich wiêc z dostêpem jest ma³y problem...wbrew pozorom.
3.Do Corrado montuj± spokojnie i z powodzeniem gaz. Baaa, instalacja jest droga, bo byle czego nie wsadzisz do silnika z kompresorem ale za to koszty przejechania 100km spadaj± niesamowicie i Corek wreszcie jest autem, którym mo¿na je¼dziæ na co dzieñ bez obaw o portfel :D
4.Za dobre G60 na wypasie nie dasz mniej ni¿ 12000 z³, wszelkie próby szukania "taniego G60 koñcz± siê na ogó³ wk³adaniem w nie sporej ilo¶ci kasy
5.W przeciwieñstwie do Calibry Corrado po prostu nie rdzewieje! Nigdy nie widzia³em egzemplarza skorodowanego tak,¿eby by³o to widaæ na pierwszy rzut oka...blacha to jego mocna strona.
6. Chyba zapominacie panowie,¿e montowali w nim tak¿e 1.8 16V(do 1992), 2.0 16V(od 1992) i 2.0 8V(tylko przez rok) Z tych silniczków na uwagê zas³uguje 2.0 16V który mo¿e nie ma dynamiki i niesamowitej elastyczno¶ci G60 ale za to nadaje siê znakomicie pod gaz i nie pije du¿o...
Ostatni post: Wys³any: 24-12-2006, 2:07
Norb, :shock:
wszystko fajnie pieknie ale zeby regulamin zobaczyc to juz niebardzo... :roll:
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl