ADAC: Brilliance BS6 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Chiñska limuzyna Brilliance Zhonghua BS6 poddana zosta³a europejskim testom zderzeniowym, które przeprowadzi³ niemiecki ADAC. Z piêciu mo¿liwych gwiazdek chiñski samochód otrzyma³ tylko jedn±. W pewnym momencie by³y szanse nawet na dwie gwiazdki, ale wynik bocznej próby zderzeniowej okaza³ siê równie w±tpliwy, gdy¿ dosz³o w jej trakcie do przekroczenia norm biomechanicznych i powa¿nych uszkodzeñ cia³a kierowcy. . ADAC podda³ chiñski samochód czo³owym i bocznym próbom zderzeniowym. W przypadku zderzenia czo³owego pojazd osi±gn±³ prêdko¶æ 64 km/h, a w jego wyniku nast±pi³o przemieszczenie przedniej czê¶ci nadwozia i s³upka A do wnêtrza. Zaklinowane zosta³y drzwi kierowcy i mo¿na je by³o jedynie otworzyæ za pomoc± specjalnych urz±dzeñ. Ponad dopuszczalne normy zmniejszy³a siê powierzchnia zapewniaj±ca prze¿ycie za³ogi. Peda³y przemie¶ci³y siê do ¶rodka o 32 cm, a deska rozdzielcza o 20 cm. Podczas zderzenia przemie¶ci³a siê kierownica, która uniemo¿liwi³a wykorzystanie poduszki powietrznej. W efekcie g³owa kierowcy spad³a na ko³o kierownicy. O wiele lepiej przeszed³ tê próbê wspó³pasa¿er, ale ze wzglêdu na to, ze z prawej strony auta nie dosz³o do takiej deformacji nadwozia jak od strony kierowcy. Ze wzglêdu na brak napinaczy pasów bezpieczeñstwa uszkodzeniu uleg³a klatka piersiowa oraz dolne koñczyny pasa¿erów. Podobnie przy bocznym zderzeniu, gdzie oceniono jako ma³o prawdopodobn± mo¿liwo¶æ prze¿ycia pasa¿erów. Wyniki tego testu zaprezentowane zosta³y kierownictwu i in¿ynierom chiñskiego producenta Brilliance. Chiñczycy uzgodnili z niemieckim ADAC, ¿e pod koniec lipca dostarcz± do testów poprawiony model, który ich zdaniem bêdzie ju¿ odpowiada³ europejskim normom bezpieczeñstwa. http://img109.imagevenue.com/loc830/th_19150_1_122_830lo.jpghttp://img179.imagevenue.com/loc567/th_19155_2_122_567lo.jpghttp://img157.imagevenue.com/loc911/th_19156_3_122_911lo.jpghttp://img43.imagevenue.com/loc691/th_19161_4_122_691lo.jpg Tekst pochodzi z RoadLook.pl http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif Ktos ma jeszcze chec na chinskie auta :?: :D



[color=green:] I Macie te swoje chinskie tanie limuzyny, Wypierd... to z Europy![/color:]

a¿ siê nie chce patrzeæ. Przecie¿ bezpieczniejsze s± chyba 20-letnie Passaty, w tutaj kupujesz je¿d¿±ce g***o Nie, w ¿yciu nie kupi³abym Chiñczyka. Jakkolwiek robi± testy zderzeniowe, auto z Chin siê wyk³ada, a oni w ogóle nad bezpieczeñstwem nie pracuj±(poszukajcie infromacji o UFO, które wygl±da jak Toyota RAV4- kokpit jest przymocowany tylko zwyk³ymi wkrêtami, które widaæ przy otwartych drzwiach) tylko nad tym, ¿eby ich auta z zewnêtrz jak najbardziej przypomina³y Europejczyków. Nie têdy droga!


¿eby ich auta z zewnêtrz jak najbardziej przypomina³y Europejczyków. RAV 4 to nie Europejczyk;) W sumie LANDWIDA (czy jakos tak) nie wpuscili, wiec reszty chlamu tez nie wpuszcza...




Chiñczycy uzgodnili z niemieckim ADAC, ¿e pod koniec lipca dostarcz± do testów poprawiony model, który ich zdaniem bêdzie ju¿ odpowiada³ europejskim normom bezpieczeñstwa. To mnie najbardziej rozbroilo :D Europejskim producentom poprawa sztywnosci nadwozia i zaprojektowanie kontrolowanych stref zgniotu zajmuje lata a Chinole w miesiac wspawaja kilka rurek z nadzieja, ze ich auto dostanie chociaz 2 gwiazdki w testach zderzeniowych :D


Chinole w miesiac wspawaja kilka rurek z nadzieja, ze ich auto dostanie chociaz 2 gwiazdki w testach zderzeniowych :D poswieca kilkunastu z paru milionow i bedzie git... :shock:


RAV 4 to nie Europejczyk dzisiaj jest ju¿ bardziej europejski ni¿ japoñski :D ale fakt, mój b³±d
W sumie LANDWIDA (czy jakos tak) nie wpuscili, wiec reszty chlamu tez nie wpuszcza... wpu¶cili(testy nie s± konieczne przy masie powy¿ej 2,5 tony, a Landwid wa¿y³ 2510kg), ale po testach ADAC producent siê wycofa³ z rynku europejskiego.

Po tym jak TuneR rzuci³ o ¶cianê Brillancem BS Rzut brilancem , nie mo¿emy dopu¶ciæ by zapomniano o rzucie chiñskim SUVem, tak¿e o ADACowy mur… A oto parê s³ów o… Landwind SUV produkcji chiñskiej, najtañszy na rynku w 2005 roku wszed³ na rynek niemiecki i paru pañst po³udniowej Europy. Mo¿na by³o go nabyæ ju¿ za 17 000 euro, co nie jest szokuj±ca cen±, a jak¿e konkurencyjn±. Ale czy aby warto? Nie warto. Wed³ug rezultatów krasz testu przeprowadzonego przez ADAC zderzenie przy 65km/h, spowoduje ¶mieræ kierowcy. Samochód nie spe³nia³ minimalnych norm europejskich co spowodowa³o wycofanie go ze sprzeda¿y w UE. Nie jestem pewien co w tym kierunku zrobiono, jednak¿e rok temu ten wóz by³ jak widaæ gorszy od wszystkiego co dot±d sprzedawano…

z moich ¼róde³(A¦) wynika,k ¿e sam producent wycofa³ Landwida ze sprzeda¿y. Ale nie wiem, czy to a¿ tak wa¿ne. Koreañczycy jeszcze niedawno raczkowali je¿eli chodzi o jako¶æ aut, a teraz Ceed jest doskona³ym przyk³adem ewolucji. Chiñczycy jako szybko rozwijaj±cy siê kraj powinni i¶æ tym torem, a nie stawiaæ na udawan± jako¶æ, bo w przypadku nie wszystkich produktów to siê sprawdza.

widzia³em ten tescik , groza :!: :!: precz z tym badziejstwem do chinoli , ich jest i tak za du¿o na tej ziemi

nasze europejskie nówki klasy A i B wypadaj± du¿o tragiczniej choæby zobaczcie na fiata seicento, pande, matiza http://video.google....earch&plindex=0 http://video.google....earch&plindex=1


nówki
seicento
matiza takie to nowki jak z koziej dupy trabka...

ale duzo ludzi jezdzi wlasnie takimi malymi autami klasy A i B

powiem tak: -po pierwszeL gdyby Seicento by³o mniej bezpieczne ni¿ Brilliance to by go nie dopu¶cili do sprzeda¿y(fakt, to by³o jaki¶ czas temu ale jednak) -po drugie: widaæ by³o jednak, ¿e autko lepiej wysz³o ni¿ Chiñczyk poniewa¿ ogólnie wnêtrze nie zosta³o a¿ tak zgniecione.

ja trzymam sie jednej ogólnej zasady co wiêksze to bezpieczniejsze ale mozna stwierdzic ze nowe auta do tego sie nie stosuj± bo np grande punto ma 5 gwiazdek a np mercedes 124 1 albo 2 niewiem dokladnie a wydawaæ by sie moglo ze merc bêdize bezpieczniejszy ale do aut z tych samych epok mozna to zastosowaæ "wiêksze, masywniejsze aut=bezpieczniejsze"

ja proponuje skonczyc juz wywody na temat ochrony samochodow, prawda jest jedna, jadac nawet 5-gwiazdkowa Laguna gdy wpadniecie pod naczepe (pod katem 90 stopni do profilu), albo wpadnie pod masywna ciezarowke przy rpedkosci z gola wysokiej macie marne szanse ;)

Misiek masz racje jad±c S klas± bez zapiêtych pasów masz marne szanse przy kazdym zderzeniu czo³owym to jakby¶ np jad±c rowerem z górki bez kasku uderzy³ nim w nieruchom± przeszkode przy prêdko¶ci 50km/h=zderzenie czolowe 2 aut jad±cych na siebie z prêdkosci± tylko 25km/h wtedy niestety prêdko¶ci sie dodaj± :|

akurat to zale¿y od pêdu aut, ich masy, ukszta³towania drogi(z górki czy pod, które auto jecha³o w dó³), gdyby auto jad±ce 50km/h wjecha³o pod tira jad±cego t± sam± prêdko¶ci± to kierowca ciê¿arówki na pewno nie odczu³by skutków jak przy uderzeniu ze prêdko¶ci± 100km/h w drzewo. EOT [color=red:]Zasada zachowania energi, bierzemy pod uwage energie kinetyczna cial, czyli E=mv^2*0,5. Niestety wielu ludzi myli te pojecia i mysli ze zderzenie dwoch samochodow= zderzeniu jednego z murem.[/color:] <kurczê, dopiero co to mia³am na fizyce a nie pamiêtam ¬_¬ >

Ka¿de auto jest bezpieczne...przy odpowiedniej prêdko¶æi :D Ksiê¿na Diana zginê³a w Mercedesie S-klasy i to siedz±c na tylnym siedzeniu :P A tak do chinoli wracaj±c- TRAGEDIA ! :shock: To ju¿ Trabanty lepiej przesz³y badania zderzeniowe przeprowadzone przez ADAC :D


50km/h=zderzenie czolowe 2 aut jad±cych na siebie z prêdkosci± tylko 25km/h przy czo³ówce prêdko¶æ trzeba wzi±¶æ do kwadratu a nie zsumowaæ :D :shock:


Ka¿de auto jest bezpieczne...przy odpowiedniej prêdko¶æi :D do tego daze, ale brilliance nawet przy zderzeniu z golebiem moze Cie zabic ;D
<kurczê, dopiero co to mia³am na fizyce a nie pamiêtam ¬_¬ > <LOL> matura mnie zawita za rok ;D
piotrek-moto napisa³/a: 50km/h=zderzenie czolowe 2 aut jad±cych na siebie z prêdkosci± tylko 25km/hprzy czo³ówce prêdko¶æ trzeba wzi±¶æ do kwadratu a nie zsumowaæ :D :shock: piotrek-moto, troche sie pomyliles, ale nie kazdy jest fizykiem ;) [color=red:]EOT[/color:]


Zasada zachowania energi, bierzemy pod uwage energie kinetyczna cial, czyli E=mv^2*0,5. Niestety wielu ludzi myli te pojecia i mysli ze zderzenie dwoch samochodow= zderzeniu jednego z murem.<kurczê, dopiero co to mia³am na fizyce a nie pamiêtam ¬_¬ > te informacje s³yszalem gdzies w TV, gazetach i czytalem w necie zawsze mówi± wtedy ze zderzenie 2 jednakowych aut czolowo przy prêdko¶ci np 50km/h ka¿de = zderzenie 1 auta w betonowy mór z prêdko¶ci± 100km/h
Ka¿de auto jest bezpieczne...przy odpowiedniej prêdko¶æi nawet juz przy 50km/h zderzenie z drzewem bêdzie ¶miertelne, wtedy jedynie nas mog± uratowaæ pasy bezpieczeñstwa


wtedy jedynie nas mog± uratowaæ pasy bezpieczeñstwa i poduszki, wtedy jeszcze dobrze pracuja...
zawsze mówi± wtedy ze zderzenie 2 jednakowych aut czolowo przy prêdko¶ci np 50km/h ka¿de = zderzenie 1 auta w betonowy mór z prêdko¶ci± 100km/h a pozniej sa poprawy, nie raz A¦ poprawial te informacje. [color=red:]Kolejne dzialania na rzecz OT bede "nagradzal" Turbo Stage +1. Wiec prosze o zakonczenie zbednych dyskusji.[/color:]

[size=18:]DODATEK:[/size:] [size=17:]Brilliance odda pieni±dze[/size:] Problemów chiñskiej marki Brilliance w Europie ci±g dalszy. Producent poinformowa³, ¿e zamierza wycofaæ siê z rynku belgijskiego. Powodem tej decyzji s± fatalne wyniki crash-testów EuroNCAP modelu BS6, w których azjatycka limuzyna otrzyma³a zaledwie jedn± z piêciu mo¿liwych gwiazdek. Wszyscy klienci, którzy kupili w Belgii jeden z egzemplarzy BS6 otrzymaj± z powrotem swoje pieni±dze, je¶li zdecyduj± siê na zwrot samochodów. Jak do tej pory w Belgii sprzedano dziewiêæ sztuk Brilliance BS6. Prawdopodobnie wszystkie samochody zostan± zwrócone producentowi. W Niemczech, gdzie chiñska marka zadebiutowa³a najwcze¶niej i sprzeda³a 40 egzemplarzy, model BS6 bêdzie nadal dostêpny. ”Nasz model pomy¶lnie zaliczy³ testy zderzeniowe instytutu ECE dlatego nie widzê prawnych przeszkód do tego aby wycofaæ auto ze sprzeda¿y” – t³umaczy³ na ³amach fachowego, niemieckiego pisma „kfz-betrieb” Hans-Ulrich Sachs, szef firmy HSO, generalnego importera marki Brilliance na Europê. Sachs stwierdzi³ jednak, ¿e w momencie kiedy klient zdecyduje siê na oddanie samochodu producent bêdzie szuka³ w³a¶ciwego rozwi±zania dla takiej sytuacji. Tekst pobrany z: http://img143.imageshack.us/img143/7143/logomojeautotc2.gif

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl